18°C
TORBALI HAVA DURUMU 18°C Parçalı Bulutlu
BİZE ULAŞIN 0 (232) 856 1334

Haberler

Torbalı Ticaret Odası

Başarının Yolu Farklılaşma

- +
Başarının Yolu Farklılaşma

Torbalı Ticaret Odası’nın düzenlediği “Pazarlama ve markalaşma inovasyonları” konulu konferansta, uzmanlar tarafından değen dünya düzeninde ayakta kalmanın ipuçları verildi.

Torbalı Ticaret Odası (TTO) tarafından oda üyelerine “Pazarlama ve Markalaşma İnovasyonları” konulu seminer verildi. TTO Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen seminere TTO Başkanı Behçet Çınar, Meclis Başkanı Abdulvahap Olgun ve çok sayıda oda üyeleri katıldı. Ege Bölgesi Sanayi Odası Bilişim Danışmanı Memet Özkan, oda üyelerine verdiği seminerde önemli bilgiler aktarırken, markalaşmanın önemine de dikkat çekti. Memet Özkan, ticaret kurallarıyla ilgili ipuçları verdi. 2 saat süren eğitime, satış ve pazarlama departmanlarının yöneticileri ve çalışanları yoğun ilgi gösterdi.

Çınar: Vergide Rakipsiziz

Toplantının açılış konuşmasını Behçet Çınar gerçekleştirdi. Ticaret Odası olarak Yaptıkları hizmetleri katılımcılara anlatan Çınar, Ege Bölgesi’nde odalar arasında faaliyet düzenleme alanında birinci olduklarını belirtti. Bu birinciliği bırakmayacaklarını söyleyen Behçet Çınar: “Siz üyelerimizle gurur duyuyoruz. 14 milyar lira vergi ödeyerek, Türkiye’de ilçeler bazında birinci olduk. İller bazında ise ilk 5′te yer aldık. İzmir’in ödediği verginin yüzde 51′ini ilçemiz karşılıyor. Bu alanda rakipsiziz. İlçemizdeki sanayileşme hızla büyüyor. Bu büyüme ile ülke ekonomisine de büyük katkılarımız giderek artıyor” diye konuştu. Çınar’ın konuşmasının ardından, Torbalı Ticaret Odası’nın şu anda inşaatı devam eden yeni hizmet binasının tanıtım filmi, katılımcılara izlettirildi.

Kalıcı Olmak İsteyen Markalaşmalı

Günümüz rekabet ortamında kullanılan klasik rekabet parametreleri geçerliliğini hızla yitirmekte. Piyasadaki ürün ve hizmet çeşidi son derece fazlalaşmakta, ürün ya da hizmet balına düşen birim, müşteri sayısının ve kârının ise giderek azalmakta olduğunu söyleyen Memet Özkan: “Bu yüzden yaşanılan sorunlara ve karşılaşılan fırsatlara, bugüne kadar olduğu gibi üretim ya da satış gözlüğü ile değil, pazarlama gözlüğü ile bakmak zorunluluk haline gelmiştir” dedi. Eğitimde, letmelerde inovatif pazarlama bakış açısının oluşturulması ve yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi konusunda farkındalık yaratmak amacı ile iş dünyasında yaşanmış gerçek pazarlama öyküleri incelenirken, gerekli çıkarımlar tartışıldı.

‘Henüz markalaşamadık’

Ekonomik olarak büyüyen bir ülkede yaşadığımızı belirten Özkan: “Ekonomik olarak büyüyen bir ülkeyiz, ama bütün dünya satış pazarlamaya geçiyor. İnovasyon son derece önemli bir unsur olan ve gündeme gelmiş vaziyetindedir. Elimizde hem Türk iş dünyasında hem de dünyadaki çok sayıda örnekle var. Bizler iyi örnekler almak zorundayız. Türk iş dünyasında neler olmuş, biz bunlardan neler öğrenebiliriz ve bu öğrendiklerimizi nasıl uygulayabiliriz. Başarıyı ve başarısızlığı tartışacağız. Ama asıl unsurumuzda pazarlama ve inovasyon, bunları işleyeceğiz. İnovasyon yeni bir ürün keşfetmek ve yeni bir buluş elde emek etmek, inovasyon dediğimiz olay az zaman da daha yoğun değerler üretebileceğimiz olaydır” dedi.

YORUM GÖNDERYorumlarınızı göndermek için alt kısımdaki formu kullanabilirsiniz.